بالفيديو : السيسي أمي كانت تحكيلي متطمعش في حاجه يا عبد الفتاح وربنا يجازيها لانها ماتت

0 27

بالفيديو : السيسي أمي كانت تحكيلي متطمعش في حاجه يا عبد الفتاح وربنا يجازيها لانها ماتت
قال قائد الإنقلاب العسكري في مصر عبدالفتاح السيسي خلال خطابه الذي ألقاه قبل قليل ” أمي وأنا صغير كانت تعلمني اني مأخدش حق غيري عشان مش ليا حتى لو كان الحق ده لوالدي قالتلي اوعك تمد ايدك عليه ومتبصش ليه ودايما اطمع في اللي بتدي للناس “.
وتابع السيسي حديثه قائلاً : ” هقول تاني اللي علمتني ده كله اني مطمعش في اللي في ايد الناس والدتي الله يرحمها قالتلي اوعى اوعى يا عبدالفتاح ؛ أنا بقولكم كلام حقيقي انتو فاهمين كلامي كويس يا مصريين هي عند ربنا وهو اللي حيجازيها باللي عملته قالتلي اوعى تبص للي في ايد الناس ولا تاخدوا أبدا واللي اعطى الناس يعطيك عشان كده الجزيرتين دول مش لينا يا مصريين “.
مش عايزين كلام في موضوع الجزيرتين تاني يا مصريين .. وفيه برلمان انتم اخترتوه هيناقش هذه الاتفاقية يمررها أو لا .. ويشكل لجان زي ماهو عايز ؛ وعن مقتل الشاب الايطالي.. قال السيسي نعزي امه في وفاته.. ولكن لينا ابن اسمه عادل مفقود هناك منذ نوفمبر الماضي ؛ وبمجرد ما اتقال عن مقتل الشاب الايطالي.. ناس مننا وبعض الاعلاميين قالوا ان الاجهزة الامنية هي اللي قتلته وكمان ناس على السوشيال ميديا.. احنا بنعمل كدا في نفسنا ؛ في مننا وجوانا ناس شر قاعدة بتشتغل الشغل دا.. اي مشروع يشككوا فيه واي قضية يتهموا الدولة فيها .
كما وأكد السيسي خلال لقائه بممثلي الشعب اليوم الأربعاء أن هناك إشكالية بين تعامل الدولة مع قضاياها والتعامل الفردي وظهر ذلك في قضية جزيرتي تيران وصنافير مؤكدا أن المراسلات والمكاتبات كانت لا تطرح حتى لا تؤذي الرأي العام في البلدين.

Facebook Comments Box
اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق

لايوجد تعليقات
  1. محمد نعيم يقول

    نقول له كلمة واحدة (الجزيرتين ليستا ملكك ملك الشعب المصري )

  2. محمد نعيم يقول

    نقول له كلمة واحدة (الجزيرتين ليستا ملكك ملك الشعب المصري )