بالفيديو :متصل يحرج الابراشي “فاكر يا وائل لما هاجمنا وشتمنا مرسي عشان الدولار وصل 6 جنيه..طيب ودلوقتي؟”

0 36

انتشر على مواقع التواصل الاجتماعي ومواقع السوشيال ميديا والعديد أيضا من المواقع فيديو لمواطن مصري يقول ينفعل على الاعلامي المصري وائل الابراشي مقدم برنامج العاشرة مساء والذي يذاع عبر قناة دريم الفضائية ؛ حيث قام المواطن بالإتصال على برنامج الابراشي حيث انفعل بشدة وقال ” احنا تعبنا يا استاذ وائل من العيشة دي ؛ محدش مدور علينا احنا الغلابة والاسعار كل يوم بتزيد اكت من اليوم اللي قبله ومش قادرين نعمل اي حاجه “.
هذا وقد قال المتصل أيضا معلقاً على ارتفاع الاسعار والسلع الغذائية في عهد قائد الانقلاب العسكري في مصر عبد الفتاح السيسي فقال ” كل حاجه بقت في مصر غالية جدا ؛ السكر بيقولوا انه بيتباع ب 7جنيه وانا اليوم شريته ب10 جنيه ؛ ده حتى انا واولادي وزوجتي ف يالبيت لو عايزين نتغدى الغداء الواحد هيكلفنا مش أقل من 20 جنيه وده على الاقل ؛ وكل حاجه بيقولوا عليها الدولار ارتفع والدولار سعره زاد ومش عارف ايه ؛ طيب فاكر لما شتمنا مرسي لما الدولار وصل في عهده لـ6 جنيهات ؟ ؛ طيب الدولار دلوقتي في عهد السيسي وصل 18 جنيه ومحدش بيتكلم “.
كما وقد أشار المتصل في حديثه فقال ” الناس اللي بتنزل ليها مطالب لكن مش عايزين نهد الدولة أو فيه عداء بينا وبين النظام احنا عايزين بلدنا تتقدم ويكون فيه خير وعدل وعدالة اجتماعية فالمطلوب أن الدولة تحتوينا وتشوف ايه المطالب اللي تقدر تعملها ؟ لكن هي بتقتل في الشباب “.

وفي سياق آخر فقد تطرق الابراشي في حديثه إلى موثوع قاضي الحشيش والفتاة التي كانت متواجدة في السيارة فقال ” إن الفتاة التي تم القبض عليها بصحبته في السيارة كانت لتمويه رجال الشرطة، مشيرًا إلى أنها طالبة بجامعة الزقازيق وخلال التحقيقات كشفت عن بعض الأسماء لشخصيات متورطة مع القاضي المتهم في تسهيل عملية نقل المخدرات ؛ وأكدت أنه كان يحصل على 20 ألف جنيه عن كل مرة “.

Facebook Comments Box
اترك تعليق

يرجي التسجيل لترك تعليقك

شكرا للتعليق